Peter Popzlatev (1953) se po studiích na Sorbonně zapsal na pařížský Institut Louise LumiŹra, který absolvoval v letech 1974 – 1978. Poté se vrátil do Bulharska, kde pracoval nejprve jako asistent režie u Ljubomira Šarlandžieva a poté psal pro televizi. Je autorem několika dokumentů (Těžká volba – cena na festivalu v Nyonu a Cena bulharských kritiků, Otec v bronzu, Proces, Cizinec – Zvláštní cena poroty na festivalu v Plovdivu a další). Jeho celovečerní debut Az, grafiňata (Já, hraběnka) vznikl v roce 1989 – získal Cenu FIPRESCI na MFF ve Varně, Cenu poroty v Miláně, Stříbrného delfína na festivalu v Tróji, Velkou cenu na festivalu v Angers. V roce 1993 natočil svůj druhý film Nešto vav vazducha (Něco je ve vzduchu).