Bad Luck Banging or Loony Porn
Emi is a respected teacher at a prestigious secondary school, but when a home video showing her having sex with her husband appears on the internet, her reputation is threatened. Her career will be decided at a meeting of the parent-teacher association. Radu Jude’s caustic three-part satire explores the everyday frustrations, prejudices, and boundless hypocrisy of contemporary society.
Emi is a respected teacher at a prestigious secondary school, but when a home video showing her having sex with her husband appears on the internet, her reputation is threatened. Her career will be decided at a meeting of the parent-teacher association. This caustic three-part satire, the latest work by one of Romania’s most distinctive directors, won the Golden Bear at this year’s Berlinale. Besides a quasi-documentary depiction of Emi’s trip to the meeting and a postmodern exploration of today’s most burning social issues, the film includes a grand finale that exposes all the everyday frustrations, prejudices, and boundless hypocrisy of the students’ parents. Suitable for viewers aged 18 years and over.