The Woman with the Knife
Timité Bassori is one of the fathers of Ivorian cinema. The Woman with the Knife is his best known film – a complex account of a young unnamed intellectual returning home after a lengthy spell in Europe. Providing an incessive commentary on evolving sexual politics and the wide chasm between the Western form of modernity and African traditionalism, Bassori’s daring coup is one of the pioneering works of black African cinema.