My Dear Corpses
Erki’s birthday celebration isn't going at all the way he planned. A ring on the doorbell doesn’t signal the arrival of more guests, but the appearance of a repossession agent set on evicting the young man and his mother from their home. Erki is suddenly faced with a difficult task: find work, earn some money, pay back the debt and get the apartment back. It doesn’t take long for a job to come along. Transporting bodies from their place of demise to the morgue is something of a challenge for faint-hearted Erki, yet his new colleague perhaps presents an even greater challenge, whose daily encounters with the dead have left him icily serene… A tale about death with a whiff of the comic, a take on life with a mournful smile – that’s My Dear Corpses by director German Golub.