Feathers
An authoritative father tries to give his family the best. Every evening, he finds time for his two older sons, and he even hires a magician for one of their birthday parties. The mood at the party is jovial, and when the magician asks for a volunteer, the father gladly raises his hand. But something goes wrong, and he never emerges from the magic box. Instead, the family is left with the chicken into which he has been transformed, and so the passive wife is forced to undergo her own fundamental transformation and take responsibility for the family. Omar El-Zohairy says of his scathingly playful film that he envisioned it as a poem – a poem about antiheroes that the world has overlooked, and one that says much about life in contemporary Egypt. Winner of the Grand Prize at this year's Critics' Week in Cannes.