Horseplay
It's the Christmas holidays, and Andy leaves the city in order to spend some time at a luxury villa with his best friends. As they goof around, their initial consensual horseplay reveals that they each have different personal boundaries. Marco Berger’s new film takes a subversive look at masculinity in its dangerously toxic form.
It's the Christmas holidays, and Andy leaves the city in order to spend some time at a luxury villa with his best friends. Days spent in male company in the timelessness of the holidays encourage rest, relaxation, and the occasional teasing. But their initial consensual horseplay reveals that they each have different personal boundaries. Ever since his debut film Plan B (2009), Marco Berger has taken a continued interest in queer narratives and in the depiction of erotic fantasies, sexuality, and gender – and Horseplay is no exception. Once again, the Argentinian filmmaker presents a subversive political tale, this time focusing on masculinity in its dangerously toxic form.